De Karott' Touch
Onze Projecten
FOOD IN ACTION
Het informeren van gezondheidsprofessionals met een interesse voor voeding, is onze ultieme uitdaging: « Because nutrition is a fast moving science! » Via onze media, het Food In Action Magazine (trimestriële uitgave) en het digitale platform Foodinaction.com, trachten we onze lezers en leden te voeden met nieuws over de laatste nieuwe wetenschappelijke onderzoeken en ontwikkelingen omtrent voeding, alsook met een analyse van de huidige trends, en moedigen we tevens gedragsveranderingen in de praktijk aan. Vanuit praktisch standpunt is Foodinaction.com uniek, want naast actualiteit over voeding en gezondheid, biedt het platform een ruime waaier aan handige tools voor tijdens de consultaties: een voedingspiramide, didactische fiches en video’s, infografieken, tests, toolkits, etc.
In minder dan 10 jaar tijd zijn het platform en het magazine uitgegroeid tot toonaangevende media in de wereld van “Voeding & Gezondheid” (diëtisten, nutritionisten, huisartsen, specialisten, apothekers, studenten diëtetiek en vele paramedici).
Food in Action gives you more.
Nutrition Square
Nestlé wenst bij te dragen aan de levenskwaliteit van haar consumenten, met name door educatieve informatie rond voeding en gezondheid, een handig hulpmiddel in de dagelijkse praktijk van gezondheidsprofessionals en diëtisten. Het is dan ook daarom dat in België Nestlé en Karott’ de krachten hebben gebundeld om samen een digitaal en informatief platform te ontwikkelen ten behoefte van gezondheidsprofessionals: www.foodinaction.com stelt verschillende tools ter beschikking om deskundigen bij te staan tijdens hun consultaties. Er wordt informatie aangeboden voor deskundigen, alsook praktische tools voor hun patiënten. Deze educatieve fiches worden ontwikkeld in samenwerking met diëtistenverenigingen (UPDLF/VBVD).
Zoetstoffen.eu
De percepties rond zoetstoffen zijn vaak niet wetenschappelijk gestaafd. In deze conext is het platform Zoetstoffen.eu ontstaan, de missie van dit project is om gezondheidsprofessionals en consumenten objectief te informeren en de misleidende opvattingen tegen te gaan. Het platform verspreidt wetenschappelijke informatie in verschillende handige formaten : artikels, Test, Quiz, Q&A, infografieken, etc. Karott’ beheert de redactionele inhoud en de validatie door onafhankelijke experten, publishing, SEO/SEA – strategie, community management van alle sociale netwerken (Twitter, Facebook & Instagram) en de maandelijkse digitale nieuwsbrief. Karott’ zorgt verder ook voor de productie van print materiaal en de organisatie van events rond specifieke onderwerpen (round table, workshops etc.).
Overige projecten
In lijn met de keuze van onze missie voor informatie over voeding en gezondheid, ontmoet en begeleidt Karott’ verschillende vooraanstaande gesprekspartners en klanten binnen de agro-voedingsindustrie, farmaceutische of institutionele sectoren… Meer weten? Vind hier een overzicht van de bedrijven die we momenteel begeleiden in hun projecten!