Er beweegt heel wat in de voedingswetenschap. Om gezondheidsprofessionals nog beter op de hoogte te houden gaat het gezaghebbende voedingstijdschrift Food in Action 100% digitaal. Voor nóg meer originele en aantrekkelijke inhoud, en minder afval!
De digitale revolutie heeft informatie een pak toegankelijker gemaakt. Nieuws verspreidt zich steeds sneller en helpt om ons kennisniveau te verhogen, op voorwaarde dat we de desinformatie eruit kunnen filteren. En laat voeding nu net een onderwerp zijn waarover bijzonder veel tegenstrijdige informatie in omloop is. Wat zou moet dienen als leidraad om iedereen op weg te helpen naar een gezond eetpatroon, lijkt wel een magnetisch veld waarin we het noorden compleet kwijt zijn. En dan hebben we het nog niet over de algoritmen die de weergave bepalen van content in zoekmachines en op sociale netwerken.
Door voorrang te geven aan sensationele inhoud – omdat die sneller wordt geliket en gedeeld – in plaats van rationele en feitelijke inhoud dragen ze bij tot ‘informatieschizofrenie’. Bovendien is het einde vaak zoek door het gigantische volume aan informatie dat tegenwoordig voorhanden is. Er is dan ook een reële behoefte aan betrouwbare referenties om weer aansluiting te vinden met correcte voedingsinformatie.
Meer dan achtduizend gezondheidsprofessionals volgen ons
Precies omdat over voeding de meest tegenstrijdige berichten de ronde doen, richtte Karott’ tien jaar geleden het tijdschrift Food in Action op. Doel: nieuw verworven kennis op het gebied van voeding onder de aandacht brengen van gezondheidsprofessionals. Logischerwijs ontstond enkele jaren later in het spoor van de digitale revolutie ook www.foodinaction.com, dat inmiddels een onlinecommunity heeft van ruim achtduizend diëtisten, voedingsdeskundigen, artsen, apothekers enz.
Al even logisch is het feit dat Food in Action nu zijn digitale transformatie 100% doorzet om nog meer inhoud over nog meer verschillende onderwerpen te kunnen aanbieden, toegang te geven tot interactieve tools, de voedingsactualiteit op de voet te volgen en tegelijkertijd zijn jaarlijkse CO2-voetafdruk terug te schroeven met maar liefst 2.500.000 pagina’s, 175 kilogram inkt en 7700 m² plastic folie (een heel voetbalveld!). Onze ambitie bestaat erin het digitale gebruik verder te ontwikkelen en onze informatie milieuvriendelijk te verspreiden.
Uniek communicatiekanaal
Gratis toegang bieden tot voedingsinformatie aan gezondheidsprofessionals is niet mogelijk zonder de bijdrage van sponsors. Het kanaal www.foodinaction.com vormt een unieke manier om onze doelgroep – gezondheidsprofessionals met interesse in voeding – te bereiken.
Elke dag pluist www.foodinaction.com de actualiteit uit om een overzicht te geven van het belangrijkste nieuws. Ons platform biedt een objectieve en betrouwbare omgeving, als aanvulling op informatie voor gezondheidsprofessionals en hun patiënten, om educatieve consultatietools te cocreëren of de doelgroep nauwer te betrekken.